fredag 8. desember 2017

I Østerdalen skal vist alt være STORT

Da ble det jammen tur til Røros og julemarked på oss :-)
Det hang lenge i en tynn tråd...
Da kroppen min fant ut at den skulle slå seg vrang igjen. Crohn-boaen har våknet til live igjen...
Ikke alltid enkelt når hodet vil alt, og kroppen krangler og protesterer å setter en stopper for det.
Nå krysser jeg alt for at de nye medisinene jeg har begynt på, snart setter i gang å virke.
Og at jeg slipper å bruke så mye smertestillende, at jeg snart kan kjøre bil igjen selv også.
Jeg hater og være avhengig av andre, vil klare meg sjøl....

Jeg har aldri vært på Røros før, så da Tommy foreslo en tur mens han var på ferie i syden -
 sa jeg selvfølgelig ja og gledet meg til det.

Hundene ble igjen hos Monica og de andre på Hersoug dyrepensjonat,
så får de en bitteliten ferie fra oss også.
Vi er jo bare borte et døgn, så er ikke lange ferien :-)

I Stor Elvdal traff vi på denne kjekke elgen.



Her står Tommy under elgen, så ser dere egentlig hvor stor den er.
Gedigen!






 Og på Tynset har de jammen store sparker....



Tommy kom ikke engang oppå den :-)



Så ankommer vi Røros.




Kirka er jo liksom Røros for meg.
Den er jo med på alt, og jammen syns den omtrent overalt der en er her også.






Julegate.




Julemarked.



Uten mat og drikke  - duger helten ikke.



Gammeldags inne på en kafè.



Elva, med slagghauger i bakgrunn.






Gamle hus og gater.





Stemning i julegata




Ikke vanlig parkering her nei...
Og på hotellet vi bodde på, ja der kunne du låne deg en spark faktisk.




Kirka dukker opp på de fleste bilder.



Jeg trodde det var kaldt på Røros...
Og det var det, for det blåste nordavind fra alle kanter.
Men det rant godt i takrennene også.



Hest og slede med fakler på, gir god stemning.








Hesteskyss ved hotellet og.





En ny dag i emning, og vi takker for oss for denne gangen.
 

En strålende flott morgen




Litt morsomme motiv dukker opp innimellom :-D
Feilparkering eller snikreklame?
Tror faktisk at Tine hadde parkering og over-lastning av melk,
 ved siden av Synnøve Finden fabrikken.



Og så måtte vi jo bare innom på Aukrusts museumet, når vi først var oppi her.





Viste faktisk ikke at det fantes en mini utgave av IL tempo gigante.
Men den sto her.


Vedfyrt motorvarmer i front :-)




Tommy lager seg sin egen sjokolade og...


..... jobber for Flåklypa tidene :-)




Måtte jo bare foreviges med disse to da :-)




Østerdalen liker fargerike elg :-)




Og jammen dukka det opp en kjempestor tiur også.



Så som sagt, i Østerdalen liker dem store ting :-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar